zondag 3 mei 2009

Disney Wonder dag 3

Vandaag werden we rond 07:00 uur wakker, Robin zelfs om 08:30 uur. Via de raam zagen we net hoe de Disney Wonder aanmeerde bij het Disney Eiland Cast Away Cay. Na de dagelijkse schoonmaak rituelen zijn we gaan ontbijten om zo snel mogelijk het eiland op te gaan. Direct naast de Disney Wonder ligt het schip van Captain Jack de Flying Dutchman. Deze is zeer indrukwekkend om te zien. Captain Jack kwamen we ook onderweg nog tegen en dit resulteerde in een aantal mooie foto’s met Jack en op de achtergrond zijn schip en de Disney Wonder. Helaas is het internet nog steeds te langzaam om foto’s te kunnen inladen. De rest van de dag hebben we lekker op het strand gelegen, gesnorkeld en lekker gegeten. Het weer (32 graden zonder wind) was super zelf zo super dat iedereen ondanks regelmatig smeren met factuur 50 toch nog verbrand is. Mijn (Anton schrijft dit) tweede naam is nu Sebastiaan geworden (kreeft uit de film De Kleine Zeemeermin voor de Disney Dummy’s onder ons). Er zijn veel activiteiten op het eiland die je kan doen maar wij hadden besloten deze dat te relaxen en dat hebben we dan ook uitgebreid gedaan. Het Eiland Cast Away behoort tot de Bahama’s maar Disney heeft het in bruikleen. Alleen de boten van Disney mogen hier aanmeren aan. Het is een prachtig eiland met mooie witte stranden, super helder water en mooie natuur. Je hebt diverse stranden op het eiland waaronder zelfs een strand waar het verboden is voor kinderen (Disney??) Het familie strand is zeer ruim opgezet met voldoende stoelen en ligbedden om iedereen van de cruise te herbergen. Het eerste gedeelte van het strand bestaat uit een speciaal aangelegde snorkel gebied (let op snorkel materiaal alleen tegen betaling) en we kunnen melden dat gezien de grote van het gebied dit aardig vermoeiend is. Tijdens het snorkelen zijn we diverse vissen tegengekomen (van klein naar zeer groot) en ook heeft Disney nog een aantal verassingen in het water verstopt zoals kruiken, duikboten, ankers, masten en zelfs een aantal beelden waaronder 1 van Micky en 1 van Minnie (we hebben alles gevonden behalve de laatste 2). Voor de ervaren snorkelaars zal dit gedeelte tegenvallen maar voor Disney geldt Safety First. Op het strand en in het water staan/zitten diverse lifeguards die de boel goed in de gaten houden. Na het snorkelgebied volgt het normale zwemgedeelte die ook zeer mooi is en deze word ook goed in de gaten gehouden. Disney heeft erg zijn best gedaan om het zo veilig mogelijk te maken en de stranden zijn volledig afgezet met netten om de hapgrage vissen buiten de zwemgebieden te houden en enkele barracuda was toch door de afzetting gekomen en dit leide tot enig paniek. Het eten was weer zeer goed verzorgd (dmv een lekkere bbq) en drinken en ijsjes waren weer ten overvloede aanwezig. Rond 17:00 uur werden we weer terug verwacht op het schip. Even richting de kamer om het zand af te spoelen. Aangezien we de gehele dag hadden lopen snoepen hadden we geen zin meer om naar het restaurant te gaan hebben we besloten iets te snacken zodra wij daar zin in kregen. De hambugers en de Kip tenders zijn erg lekker bij Goofy. In de lobby kwamen we nog Micky en Minnie tegen en Robin heeft direct haar kans gepakt om op de foto te gaan inclusief een dansje met Micky en de gebruikelijke handtekeningen. De kapitein van de Disney Wonder had gemeld dat door de extreme goede weers condities er een mooie zonsondergang zou zijn om 19:45 uur en verzocht iedereen die daar zin in had om naar de voorkant van het schip te komen. Zonsondergang midden op zee gaat zeer snel en op tijd en is zeer mooi om een keer meegemaakt te hebben. De laatste musical (Disney Dreams …enchanted classic) van deze trip begon om 20:30 uur en was wederom geweldig om te zien. Na de musical als een speer naar de kamer gegaan om de koffer in te pakken want deze moest om 23:00 uur voor de deur staan en anders mag je hem morgen zelf meeslepen naar het ontbijt en van de boot. Morgenochtend komen we vroeg aan op Cap Canaveral en moeten we voor 09:00 uur het schip verlaten hebben. Voor de komende weken is Davenport weer ons thuisbasis en staat alles in het teken van het bezoeken van de diverse parken. Wat ons tegengevallen is op de boot wil ik toch nog even melden. Allereerst het eten (Disney is al incl) het eten is onwijs goed verzorgd als je van dit soort eten houd, nu zijn wij geen grote eters maar voor ons was de keus te beperkt en had het voor ons wat simpeler gemogen (dit is geen klacht overigens). Bij het verlaten of weer op het schip gaan moet je telkens je Key kaart en Foto ID laten zien (paspoort of rijbewijs) en aangezien je toch zo min mogelijk bij je wilt hebben is dit soms een last. De Disney figuren beperken zich tot Micky, Minnie Goofy ene Max en Captain jack, wij hadden er een aantal meer verwacht maar zijn deze niet tegengekomen. Verder was het een fantastische ervaring die eigenlijk iedere Disney fan moet mee kunnen maken (de Disney Wonder doet volgend jaar Europa aan) Morgen hebben we wisseling van de wacht. Wij gaan eraf en Wendy, Arthur, Tim en Sanne gaan genieten van 4 mooie dagen op de Disney Wonder. Veel plezier gewenst en tot snel.