maandag 4 mei 2009

Seaworld

Vanmorgen rond 09:00 uur zijn we weggereden vanaf ons adres in Davenport naar Seaworld. Volgens Tom zou de rit 15 minuten duren. Vlakbij het park wij hij ons een andere kant opsturen (was met Animal Kingdom ook al het geval, via Tom kwamen we op het parkeer terrein van de medewerkers, aangezien w niet wisten waar we wel moesten parkeren hebben we hem daar geparkeerd helaas werden we aangehouden door de parkeer medewerkers (hijgens op de fiets) en werden we gedirigeerd naar de juiste parkeer plaatsen) Naar Seaworld hebben we gewoon de border verder gevolgd en na betaling van 12 dollar parkeerde wij onze auto op D rij 13 (zeer dichtbij de ingang) De Orlando flex tickets hadden we aangeschaft via American Vacations en zodoende konden we direct naar de ingang. Het leek in eerste instantie heel erg druk maar dit bleek later mee te vallen. We hadden nergens wachtrijen en de eerste show van Shamu zat niet vol. Het park is een Full Day park en je hebt echt de hele dag nodig om alles te kunnen zien en doen. Als eerste hebben we de pijlstaart roggen gevoerd, daarna de dolfijnen en later ook nog de haaien. Robin had hier echt plezier in (de roggen en dolfijnen mocht je gewoon aanraken, haaien helaas niet) Jacq en ik (anton) hebben de Kraken en de Manta gedaan en vooral de Manta is een aanrader, helaas was er een technische storing toen ik direct daarna met Angelique wilde gaan (Angelique vond het helemaal niet erg) Verder zijn we 2 x met de Journy to Atlanis geweest omdat Robin dit zo leuk vond, dit betekend wel 2 x doorweekt uit het bootje stappen. De mime speler bij de show van Clyde and Seamore was zeer vermakelijk. (een aantal Amerikanen kwamen alleen even voor hem naar binnen) Onderweg naar de diverse shows of attracties kom je diverse vogels tegen en eekhoorns deze zijn heel erg tam, Robin heeft zelfs een eekhoorn uit haar hand laten eten. Verder zijn alle shows zeker de moeite waard om te bezoeken. Het park is verder heel schoon, ruim en er zijn genoeg restaurants om lekker wat te eten. Zelfs Diner with Shamu kon nog gereserveerd worden. Om 18:45 uur werd omgeroepen dat het Park sluitingstijd naderde en zijn we langzaam naar de uitgang gelopen. Op de terugweg naar huis voor de eerste keer getankt. We hadden diverse keren op het forum gelezen hoe dit in zijn werk ging maar toch ga je dan nog twijfelen of je het goed doet. Zoals diverse keren aangegeven op het forum ging er maar 30 dollar in. Na het tanken lekkere broodjes gehaald bij Subway en nu (het is inmiddels bijna 21:30 uur) zitten we moe maar voldaan op de bank.

Elvira zei

Hoi allemaal,

Wat leuk fijn dat jullie het leuk hebben in Orlando e.o. Hebben jullie een goede reis gehad?

Heel veel plezier nog in Florida.

Groetjes
Elvira
American Vacations.

Anoniem zei

Hey...vakantievierders...
Ja Seaworld is leuk he, daar zijn Ed en ik ook geweest, toen leefde Shamu ook nog, wat is dat beest groot he? En we hebben toen ook die vissen aan kunnen raken..echt een waanzinnig park..leuk hoor

groetjes van nummer 13

Jacqueline zei

Hoi Elvira,
Leuk dat je gereageerd heb. Ja we hebben een goede reis gehad en de 9,5 uur vliegen, waar we tegen op zagen viel reuze mee. Alleen jammer dat de groene visum waivers, die we in het vliegtuig in moesten vullen, verouderd waren. Dus moest het hele vliegtuig ze bij de douane weer opnieuw invullen!! Zag er niet uit overal mensen op de grond die formulieren invullen. Was wel even stress want ik was dus weer als laatste klaar! dan nog eens 10 vingers scannen maar ja dat ging verder goed.

Hee hallo buurvrouw,
Ja wij vonden Seaworld echt geweldig maar er waren zoveel nederlanders dat was echt niet normaal. Een dikke kus van Robin voor Daan. Haar kaart is al onderweg maar gaat via de Bahama's en die mensen zijn niet zo snel, dus ik weet niet wanneer hij aankomt. Groetjes vanuit het warme Davenport aan de rand van ons zwembad waar het nu kwart voor 6 is en nog een graad of 28.

Anoniem zei

Hoi Buuf,

Wij liepen die dag ook in Seaworld te puffen. Ik heb jullie helaas net gezien. Wij zitten met het huisje niet ver bij jullie vandaan en hebben het hier ook prima naar ons zin.

Morgen gaan wij naar disney me de meiden en donderdag universal.