donderdag 7 mei 2009

Woensdag 6 Mei














Vandaag staat Magic Kingdom op ons programma. Omstreeks tien uur hadden we onze auto op de mega grote parkeerplaats gezet, bij Goofy rij 24 (niet vergeten maar gelukkig hebben we Robin bij ons die vergeet nooit wat). Toen met de disney expres, vanaf de ticket ingang konden we kiezen of we met de monorail of met de ferryboat naar de main entrance gingen. De rij voor de monorail was erg lang dus we gingen met de . Aanleggen verliep niet helemaal vlekkeloos want de kapitein voer recht op de dok in. Jemig dat gaf een knal. Ik denk dat we Disney nog aan moeten klagen want ik denk dat ik misschien nog wel eens pijn in mijn nek krijg. Voor de niet Florida gangers hier is op de radio constant reclame van advocaten die graag iemand voor je aanklagen en je vangt daar bijna gegarandeert 25.000 dollar voor. Nou dan toch maar van de boot af, horen we ineens iemand Anton roepen. En ja hoor 7.000 kilometer van huis en dan kom je je buren van drie huizen verder tegen. Wel erg grappig hoor en toevallig dat je elkaar daar tegen komt. Later bleek dat we afgelopen maandag ook allemaal in Seaworld hadden gelopen. Nog even op de foto met de buurmeisjes, dat is leuk voor Danielle! De rest van de dag hebben we Melanie en Pamela niet meer gezien. Allereerst richting Toowntown want dat is helemaal nieuw voor ons, dat heb je in Parijs niet. Echt heel erg leuk om in het huisje van Minnie en Mickey te kijken. Daarna in de rij voor een foto sessie bij de prinsessen. Geweldig eerst Assepoester, zij was erg lief voor Robin. Ze vroeg waar haar handtekeningen boekje vandaan kwam want die had ze nog nooit gezien. Ze nam echt de tijd voor haar en met een dikke knuffel namen de prinsessen afscheid van elkaar. Daarna Belle en tenslotte Aurora. Robin wilde ook nog wel in de rij voor de Fairies, tinkerbel en haar vriendinnen maar daar was de wachtrij inmiddels opgelopen tot 75 minuten. Nou misschien later hoor. In Goofy's barnstormer vloog mijn pet af en die was natuurlijk onvindbaar daarna. Helaas zal ik toch op zoek moeten naar een nieuwe want de zon is hier echt heet. Ik heb zelfs mijn hoofdhuid verbrand, dat heb ik nog nooit gehad! Toen was Peter Pan aan de beurt, gevolgt door een 3D film van Mickey PhilharMagic. Die is echt heel erg leuk, de meest bekende films kwamen voorbij en nog meer verassingen. Die ik niet prijs geef voor degene die nog moeten gaan. Toen maar weer eens chicken tenders voor lunch genomen om daarna met z'n allen naar Haunted Mansion te gaan. Robin is zo stoer aan het worden hier in Amerika, ze verlegt letterlijk en figuurlijk haar grenzen. Een fastpass gehaald voor Splash Mountain en Big Thunder Mountain railroad dachten we. Toen een plekje in de schaduw opgezocht voor de parade want er gaat maar een parade per dag en die moeten we natuurlijk zien. Vlak voor het kerstwinkeltje, he wat vervelend. Papa bewaakt onze plekjes terwijl wij de airco van de winkel opzoeken. Maar we waren de grote kerstwinkel in Downtown ook al in geweest dus er was niet veel nieuws te shoppen. We hadden een goed plekje en konden leuke foto's maken. En als je je hand uitstak kreeg je vaak een high five van een figuur. Robin riep nog dat ik een foto moest maken voor Tim van Woody en Stitch. Dus ik maar braaf schieten voor onze Tim. Toen de parade afgelopen was hebben we de splash Mountain gedaan. En toen op weg naar de Big Thunder Mountain, bleek dat je helemaal niet twee fastpasses achter elkaar mag halen. Gelukkig was de wacht tijd maar 5 minuten, dus zijn we in de gewone rij gaan staan.Toen Adventureland in waar we Pirates of the Caribbian en de jungle cruise hebben gedaan. Onze kapitein vond vooral zichzelf erg grappig maar de mensen in de boot konden wat minder om hem lachen. Daarna Tomorrowland waar we Stitch's great escape en Buzz Lightyear's space ranger hebben gedaan. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het schieten in Hollywood Studio's bij Toy Story een stuk leuker vind. Nog een stukje in de rondte gelopen om vervolgens te shoppen in Main street, geweldig vind ik dat. Nog even wat gegeten en daarna de laatste treinrit met de Walt disney railroad genomen. Toen een plekje gezocht voor het vuurwerk wat natuurlijk geweldig was. Uiteindelijk omstreeks half tien pas uit het park gegaan. Toch maar weer de boot genomen maar de terugreis ging een stuk rustiger. Om kwart over tien moe maar voldaan weer terug in onze villa in Davenport waar Robin op haar gemak met haar nieuwe popjes wilde gaan spelen. Ja ik had gezegd dat ze elke avond laat op mocht blijven!!!

Geen opmerkingen: